FANDOM

Amnesia: Justine
Justinecover
Gatunek Horror
Typ Dodatek
Data premiery 12 Kwietnia 2011
Amnesia: Justine jest oficjalnym dodatkiem do Mrocznego Obłędu.

FabułaEdytuj

W całej grze kierujemy losami Justine Florabelle, która poddała się testowi psychologicznemu, który ma sprawdzić, czy w głównej bohaterce została chociaż reszta człowieczeństwa czy miłosierdzia. Polega on na tym, że wcześniej kobieta ta uwięziła trójkę ludzi. Gracz musi zdecydować, czy ocalić ich, by przejść dalej, czy też zabić, przy czym pierwszy sposób jest skomplikowany i wymaga myślenia i szybkiej reakcji, a drugi jest o tyle prosty, że jeden ruch może doprowadzić do śmierci więźnia.

Po uwięzieniu Zalotników oraz trzech zakładników, ustawieniu fonografów z nagraniami swojego głosu, Justine zamyka się celi, gdzie wypija Miksturę Amnezji. Gra zaczyna się, gdy budzi się i odtwarza nagranie, z którego dowiaduje się, że została poddana testowi psychiatrycznemu (patrz pierwszy akapit). Justine musi zabrać latarnię, która blokuje mechanizm otwierający drzwi do celi (co najlepsze, w całej grze nie znajdziemy w ogóle oliwy).

Pierwszym pomieszczeniem, do którego trafia Justine, to więzienie z jedynie sześcioma celami. Trzy z nich należały do Zalotników, w jednej z nich zamknięty i przypięty to stołu przebywa Victor Fournier. Nad nim zamontowane jest ostrze, wymierzone prosto w brzuch więźnia, a obok jego celi znajduje się dźwignia, kontrolująca mechanizm. Tu spotyka nas pierwszy wybór - pociągnąć za dźwignię, która od razu otworzy przejście, czy też uratować mężczyznę. By to zrobić, należy wcześniej (jeszcze przed wejściem do więzienia) znaleźć kawałek drabiny. Następnie ustawić trochę skrzynek pod włazem, wspiąć się i przymocować kawałek. W ten sposób ocalimy więźnia i przejdziemy do następnej lokacji - Biblioteki. Wcześniej jednak (jeszcze w Celach) spotkamy pierwszego zalotnika - Aloïsa. Mamy jednak tyle szczęścia, że możemy po prostu schować się w jednej z cel. Aloïs jest bowiem jedynym zalotnikiem, który po jakimś czasie znika.

Przed przejściem do Biblioteki, po przejściu przez tunel, trafimy do następujących miejsc:

  • Jedna droga prowadzi do fonografu, z którego poznajemy historię jednego z Zalotników - Basila. Justine mówi, że wypuści go, jeśli opisze jej piękno. Na początku mówi, że wygląda kwitnąco, ale to nie jest dobra odpowiedź. Justine chodzi o "oślepiające piękno". Gdy Basile wreszcie to mówi, jego ukochana oślepia go. Wpada on we wściekłość, i zapowiada, że zabije Justine w zemście. To podpowiada również, czemu inni Zalotnicy są ślepi.
  • Następna droga prowadzi do paleniska, gdzie na ścianach widnieją rysunki, a na środku stoi stół, na którym prawdopodobnie Justine torturowała Basila. W pomieszczeniu tym można było zauważyć również pogrzebacz, którym to prawdopodobnie panna Florabelle oślepila Basila.
  • Trzecia i ostatnia droga prowadzi do Biblioteki - czyli kolejnego poziomu testu Justine.

Ten poziom polega na szukania slajdów w czterech pomieszczeniach. Są one dość dobrze widoczne, więc łatwo wykonać zadanie. W pomieszczeniu na końcu znajduje się rzutnik, na którym możemy zobaczyć, co widnieje na slajdach. Następnie należy wrócić do pokoju, gdzie znajdujemy notatki Justine. Jako pierwszy należy włożyć 4 slajd, a następnie 3, dzięki czemu uratujemy Ojca Davida. W pokoju ze slajdem nr 3 otwiera się przejście w dół. Znajdujemy tam fonograf. Schodząc w dół, znajdujemy się w miejscu typu spiżarnia. Nagle, wszystkie światła gasną, a gracz musi zmagać się ze wcześniej poznanym już Zalotnikiem - Basilem. Przejście koło niego jest dość proste, ponieważ jest on ślepy, jednak ma bardzo dobrze wyczulony słuch.

Następnie trafiamy do lochu, wypełnionego wodą i zagadkami dość prostymi do rozwiązania - wystarczy przeszukać pomieszczenie i przymocować je do drzwi. Zadanie utrudnia nam jednak ostatni przeciwnik - Malo, prawdopodobnie najbardziej oszalały Zalotnik - kanibal. Jest bardzo szybki i doskonale wie, gdzie szukać swojej ukochanej. Do uratowania zostaje nam już tylko inspektor Marot. Jest on przypięty w otwartym pomieszczeniu. Jeśli Justine nie zamknie drzwi do niego, Malo zje jego, dając ukochanej dodatkowy czas na ucieczkę. Kiedy jednak zamkniemy go, ocalimy Marota, utrudniając sobie ucieczkę, ponieważ wtedy Malo skupi się wyłącznie na Justine. W ucieczce powinien pomóc nam fakt, że jest ślepy, jednak poruszając się w wodzie robimy dużo hałasu.

Gdy Justine dostaje się do ostatniej lokacji, Krypty, dowiaduje się, że to ona jest tajemniczą Justine. Gracz trafia do Tuneli, gdzie Justine widzi krwawe napisy na ścianach i traci poczytalność.

Na sam koniec, Justine zostaje w małym pomieszczeniu, gdzie ściany się do siebie zbliżają. Justine mdleje. W zależności od dokonanych wyborów, dialogi słyszane pod koniec różnią się od siebie.

PostacieEdytuj

Główni bohaterowie Justine Florabelle
Potwory Aloïs, Basile, Malo
Drugoplanowi Victor Fournier, Hector David, Felix Marot, Clarice

LokacjeEdytuj

Posiadłość Justine

Cele - Biblioteka - Loch - Krypta

CiekawostkiEdytuj

  • Chociaż miejsce przypomina Brennenburg (położony na wschodnich Prusach), nazwy własne znalezione w grze sugerują, że wszystko dzieje się w Francji, np. kiedy Justine wita samą siebie, używa słowa Bienvenue, co w języku francuskim oznacza "Witaj". W swoich wypowiedziać używa francuskich słówek. Możliwe jest, że miejscowość znajduje się w pobliżu Paryża lub Calais (obie nazwy zostały wymienione).
  • Pełne imię Justine to kombinacja imion z prac autora - Marquis de Sade. Od jego nazwiska pochodzi słowo "sadystyczny".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki