FANDOM

Daniel
231px-1631468-daniel
Concept Art Daniela
Imię Daniel
Płeć Mężczyzna
Rasa Człowiek
 Daniel jest głównym bohaterem gry Amnesia: Mroczny Obłęd. 

PrzeszłośćEdytuj

Nie wiadomo zbyt wiele o przeszłości Daniela. Mieszkał w dzielnicy Mayfair w Londynie, miał młodszą siostrę, Hazel, która w młodości zmarła na śmiertelną chorobę. Z jego wspomnień, można wywnioskować, że znęcał się nad nim ojciec i koledzy z klasy. Na kart pokazywanych przy zmianie lokacji przedstawione są dwie scenki z życia Daniela - pierwsza, gdy postawił się "koledze" znęcającym się nad nim i uderzył go kamieniem, i druga - kiedy Hazel z ukrycia obserwuje, jak ojciec kopie go w brzuch. Gdy został archeologiem, asystował Herbertowi na wyprawie, gdzie odnalazł tajemniczą Kulę.

Amnesia: Mroczny ObłędEdytuj

Po znalezieniu Kuli życie Daniela staje do góry nogami. Po jakimś czasie dowiaduje się, że osoby, z którymi rozmawiał na temat artefaktu zginęły. Orientuje się też, że ściga go jej strażnik Cień. Z pomocą przychodzi Alexander, który twierdzi, że zna sposób na pokonanie demona i może ocalić życie Daniela. Ten zdesperowany przyjeżdża do Zamku w Brennenburgu

Daniel dowiaduje się tam, że jedynym sposobem, by pokonać tajemniczy Cień jest zdobywanie energii Vitae, torturując i zabijając ludzi. Z początku baron utrzymuje, że są to przestępcy w pełni zasługując na karę, jednak później nasz bohater rozumie, że tam naprawdę każdy z nich był niewinny.

Daniel świadomie wypił miksturę Amnezji (często używanej przy torturowanie), przez co stracił pamięć. Zapamiętał jedynie swoje imię, miejsce zamieszkania i to, że coś go ściga. W całym zamku porozrzucane są jego notatki i kartki z dziennika, dzięki czemu dowiaduje się czegoś o swojej przeszłości. Jego głównym celem jest pokonanie i zamordowanie Alexandra, jednak jest to bardzo trudne zadanie - głównie dlatego, że wszędzie może spotkać potwory, ściga go Cień, a on nie może się bronić.

Jego wybory wpływają na zakończenie.

WyglądEdytuj

O wyglądzie Daniela z gry wiemy nie wiele - jest zdrowym i silnym mężczyzną. Z concept artu dowiadujemy się, że ma on brązowe włosy i zielone, jakby zamglone oczy. Nosi typowe dla danej epoki ubrania - brązowy płaszcz, zieloną kamizelkę, białą koszulę, brązowe spodnie, czarne buty i pasek.

CharakterEdytuj

Daniel jest sprytny i inteligentny. Z wspomnień wynika, że jest impulsywny, niecierpliwy i zdeterminowany.

CytatyEdytuj

"Nie zapomnij... Niektóre rzeczy muszą zostać zapomniane. Cień mnie ściga. Muszę się pospieszyć. Nazywam się Daniel, mieszkam w Londynie w... w... Mayfair... Co ja zrobiłem? To szaleństwo. Nie zapomnij, nie zapomnij... Muszę go powstrzymać. Skup się! Nazywam się... Nazywam się Daniel." - Daniel w intrze.

CiekawostkiEdytuj

  • Miejsce zamieszkania Daniela, Mayfair, występuje również w grze "Penubra: Overture", która, podobnie jak Amnesia, została stworzona przez Frictional Games.
  • Siostra Daniela, Hazel, zmarła w młodym wieku.
  • Model Daniela w grze składa się jedynie z ręki.
  • Prawdopodobnie cierpi na Noktofobię, czyli strach przed mrokiem. Świadczy o tym fakt, że Daniel w ciemności traci poczytalność (ang. sanity).

GaleriaEdytuj

Ze względu na to, że Daniel jest tylko ręką, w galerii zamieszczone zostaną jedynie fan arty. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki